diumenge, 29 de novembre del 2009

Seguiment i evolució de la webquest

Començaré amb el reconeixement que realitzi aquesta entrada al blog quan ja hem finalitzat i presentat la nostra webquest i que per tant la meva reflexió es quan ja ha passat el procés de construcció de la webquest.

Les dificultades per a començar amb la tasca varen ser moltes pel que fa a aspectes com la complexitat de començar a treballar en equip i les primeres preses de decisions per a començar la feina, la manca de coneixement sobre el recurs que suposa les webquest i el seu entorn, tenint al nostre abast els materials proporcionats en l´assignatura i la possibilitat de consultar la xarxa, o la complexitat de treballar l´interculturalitat de manera formal i estructurada.

Poc a poc anàrem superant totes les dificultats i plantejant altres noves, quan ja decidirem que la webquest aniria destinada a l´alumnat de quart d´ESO havíem de decidir amb quina motivació anàvem a treballar l´interculturalitat, quins continguts i de quina manera els anàvem a desenvolupar, el que ha suposat una revisió i reflexió sobre conceptes com convivència, tolerància, ciutadania, diversitat cultural, ... que personalment pensi que m´ha ajudat a comprendel´s amb el sentit que tenen des de l´interculturalitat.


Aquest treball de reflexió i l´anàlisi de la realitat, com son les noves propostes en matèria d´estrangeria a nivell europeu, les polítiques d´Italia, ... m´han fet pensar en la importància de treballar l´interculturalitat en l´escola on s´estan formant futurs ciutadans però també en el sentit i possibilitats que té fer-ho quan els missatges que envia la societat no són molt interculturals.

Respecte al treball en grup, ha segut molt interessant realitzar la webquest des d´aquesta metodologia ja que hem ficat a prova actituds necessàries per a la construcció intercultural com son el diàleg, l´escolta, la cooperació, l´aceptació i la renuncia.

No hem tingut dificultats per a treballar en equip, o més aviat hem sabut treballar des d´eixes complexitats, respectant la repartició de tasques, així com els terminis de treball individual i d´aportacions grupals, comentat les diferents visions i trobant recolzament en el grup.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada